13 Aralık 2010 Pazartesi

Günden Kalanlar - 1


1. Dün akşam Cem Yılmaz'ın Soru & Cevap DVD'sini izledik. Türkiye'nin en seçkin üniversitelerindeki öğrenci profiline hayran (!) kalmamak elde değil gerçekten. Cem Yılmaz severler mi öyle denk gelmişti, yoksa yeni nesil böyle boş kafalarla, saçma salak, incir çekirdeğini doldurmayan soru ve cevaplarla mı yaşayıp gidiyordu merak ettim. Adam resmen yerin dibine soktu çıkardı gençleri. Cem yılmaz bence bu sohbetlerin devamını da yapmalı. Herkes gülmeye gelmişti evet, fakat  2 kişinin dışında zekice soru sorabilen adam çıkmadı. Hala aşk hayatınız nasıl, neden topuklu ayakkabı giyiyosun, yahşi batıdaki afişteki sen değil misin sana hiç benzemiyo gibi yaratıcılıktan upuzak sorular soruluyor gençler tarafından. çok üzüldüm. halbuki adama doğal ol, sorulmayanı sor bak nasıl muhabbet, kahkaha kaynıyo ortalık. yok. Bence Anadolu'daki üniversiteleri de bi gezsin Cem Yılmaz. O gençlere daha çok güveniyorum. yılda 27 bin verip okuyanlardan daha çok.. (yeni nesil falan laflarını hiç sevmem, genellemelere de uyuz olurum ben aslında. sorry..)

2. Hayao Miyazaki'nin Komşum Totoro'sunu büyük bir keyifle izledim. Totoro'nun yağan yağmurun altında ilk kez şemsiye kullanma ve çıkan tıp tıp sesiyle zevkten ağzının açık kalması olayına bayıldım. :) Bu adam çizgi sinema yapmanın ötesinde, masal anlatıyo. büyüğe, küçüğe..

3. Bazı kişiler için, bu kadar bilinirlikle kalsa, hiç değişmese, bozulmasa, farkedilmese, steril bi alanda sadece biz sevenleriyle böylece kalsa demişliğim var. Su Özdoğu. Elimi tut küçük kız, şşşşşş...

4. Nahcivan'da salatalarda kullanmaya başlayıp, şimdi ise müptelası olduğum Nar Şarab.. Şarap değil tabii ki, tatlı nar sosu. nar ekşisi hiç değil.

5. Blog sayfalarında gezinirken keşfettiğim, beni zaman ve mekanın dışına taşıyan biri; kırmızıbalıkk. Bir eşi ve bebeği var. nasıl böyle yazabiliyor? 13 izleyeni var. ben 56 izleyiciyi haketmiyorum.

6. Aslı Erdoğan'ın Kırmızı Pelerinli Kent'i hala bitecek..

7. Yeni keşif Pelin Buzluk. 2010 Yaşar Nabi Nayır öykü ödülü sahibi. sadece 84 doğumlu üstelik. şirine.

8. Nahcivan'da hala kardan eser yok. İstiyorum ki biri benim yerime, evindeki en pahalı mağazanın, en güzel poşetine oturup bayır aşağı kaysın.

9. Galiba şimdilik bu kadar.

4 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

ilk ben yazıyoruuumm :)) ve ben ilk okudum :) bu tarzı yani kısa kısayı çok severim.ama bir dahakine benim bloguma da torpil yap!!!

Heidi dedi ki...

:) mutlu mutlu mutlu oldum.
aslında ben de daha çok böyle notlar alıyorum, deftere falan. bu tarzı burda daha çok yapacağım. anlatacaklarıma böylece daha çok yer ayırmış gibi hissediyorum.
Senin blogu da pokeliyim bi gün evet. :) kırmızıbalık için link vermesem de arayan mutlaka bulur.

pelinpembesi dedi ki...

kırmızı balık zor bulunuyor.kirmizi balık diye buldum o mu? enson eylülde yazmış birde

Heidi dedi ki...

mesajla yolladım sana :)