15 Kasım 2010 Pazartesi

Bir Dilim Baklava Hayatını Film Şeridi Yapıp Gözlerinin Önünden Geçirir


annem yine ev baklavası yapmış, cevizi bol, şerbeti çok. biz bununla büyüdük ve ne hikmetse başka tatlılardan aynı tadı alamıyoruz. ev baklavası tadı var bunda. :P


bir baklava dilimi insanı nerelere nerelere taşıyor senin haberin var mı? ilkokul üçüncü sınıfa geçmişim. amcam o sene evlenmiş çok net hatırlıyorum bunu. hala stüdyodaki toplu fotoğrafımız evin bir köşesinde duruyor. annemle en güzel fotoğrafımız o. benim o zamandan bu zamana hiç değişmeyen gözlerimdeki ifadeyi hatırlıyorum her yeni fotoğrafta. o stüdyo fotoğrafında da tıpkı şimdiki gibi, otuziki dişimle bi sırıtış var yüzümde.


küçüklüğüm ayna karşısında geçti benim diyebilirim. çok sık aynaya bakardım, gözlerime bakardım hep, taa içine içine. bi gün arkadaşıma "sanki ağlamışım gibi bakıyo di mi gözlerim benim?" diye sormuştum. "bilmem" demişti. dişlerimi sıktım, bir daha O'na içimi açmadım.


bir baklava dilimi beni nerelere götürdü bilemezsin. taa ilkokul üçüncü sınıfa geçtiğim o yaz tatiline. doğduğum köye gittiğim o ilk yolculuğa. çocukluğumun geçtiği tek katlı, koca bahçeli, kırmızı evimize. yola bakan o yatak odası camına. o camın karşısına geçip, "bu anı hayatım boyunca hatırlayacağım, belki dönemem kırmızı ev.." vedasına. evimizle vedalaşmamıza..


o yaz tüm dişlerim düşmüştü. köyde yenileri çıkıyordu. o kadar sabırsız ve meraklıydım ki, sürekli damaklarımı yokluyordum ellerimle. hergün, her aklıma geldiğinde.. "çok oynarsan yamuk çıkarmış dişler" dediler. yamuk çıkacak diye inanmıştım. yamuk çıktılar. ömrün boyunca bana eşlik edecek dişlerin temeli sanki o köyde atılmıştı. eve döndüğümde arkadalaşların yanına gitmeye utanmıştım o dişlerle. gülerken ağzımı kapatıyodum sürekli.

zamanla alıştım o dişlere. dişlerim oldu onlar benim. onlarla elma dişledim, düğüm açtım, fındık kırdım, muşmula kemirdim, sevgilimi ısırdım, baklava yedim, otuziki dişimle güldüm. dişlerinizi sevin.
bir dilim baklava beni nerelere götürdü benim aklım almadı bunu.
Not: yazı başlarken efkarla baklava yiyip, biterken cıstak müzik dinlersen olacağı budur.




Nazar etme n'olur, yaz senin de olur.

Hiç yorum yok: